ΓΕΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Στο πρότυπο κέντρο μελέτης ‘Διαδρομή στη Γνώση’ αντιμετωπίζουμε τη μάθηση ως μια πολύπλευρη διαδικασία, στην οποία συμμετέχουν πολλοί παράγοντες.

Θεωρούμε ότι απαραίτητα εφόδια για τη σχολική πρόοδο των μαθητών και τη μελλοντική τους εξέλιξη είναι η καλλιέργεια και η ανάπτυξη νοητικών λειτουργιών (π.χ. κριτική ικανότητα, ικανότητα σύνθεσης και ανάλυσης κ.λπ.), οι γλωσσικές δεξιότητες (π.χ. καλλιέργεια προφορικού και γραπτού λόγου κ.ά.), η συναισθηματική ωριμότητα, η αυτοεκτίμηση, η συνεργατικότητα και η ικανότητα οργάνωσης του χρόνου.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΣΤΟΧΟΙ

Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή του εκπαιδευτικού μας προγράμματος ακολουθούν τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας και εκκινούνται από τη πεποίθηση ότι κάθε παιδί είναι διαφορετικό και μοναδικό, ικανό να κατακτήσει με τον δικό του ρυθμό και τρόπο κάθε γνωστικό αντικείμενο και να αναπτύξει τις ποικίλες δεξιότητές του.

Ως εκ τούτου στοχεύουμε στην ουσιαστική αφομοίωση της γνώσης με βάση το μαθησιακό προφίλ κάθε μαθητή.

ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Για παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (π.χ. δυσλεξία, δυσορθογραφία, δυσγραφία κ.λπ.) ακολουθούμε εξατομικευμένη διδασκαλία και εφαρμόζουμε συγκεκριμένο πλάνο μελέτης και ειδικά προγράμματα. Παράλληλα, ειδικός παιδαγωγός και ψυχολόγος παρέχουν υποστήριξη και συμβουλευτική καθοδήγηση τόσο στα ίδια τα παιδιά όσο και στους γονείς τους, όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο.

blog-6
  • Καθημερινή προετοιμασία – οργάνωση μελέτης

    Βασική μας επιδίωξη είναι η προετοιμασία των μαθητών για τα σχολικά μαθήματα, αλλά και η ανάπτυξη στρατηγικών μεθόδων μελέτης, ώστε κάθε μαθητής να μπορεί να οργανώνει το διάβασμά του αποτελεσματικά. Εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί στέκονται δίπλα τους, οργανώνουν τη μελέτη των μαθημάτων τους, τους παρέχουν την κατάλληλη βοήθεια και υποστήριξη, τους συμβουλεύουν και ενθαρρύνουν κάθε τους προσπάθεια.

  • Οικείο και φιλικό περιβάλλον

    Φροντίζουμε ώστε το κέντρο μας να αποτελεί ένα περιβάλλον ισότιμο και ενθαρρυντικό για όλους. Μέσα σε αυτό κάθε μαθητής νιώθει ασφάλεια, δε διστάζει να διατυπώνει απορίες και να ζητά περαιτέρω διευκρινίσεις και δεν φοβάται το λάθος. Αντίθετα, μαθαίνει να εμπιστεύεται τις δυνάμεις του και αισθάνεται ικανός να τα καταφέρει, έχοντας πάντα τη βοήθεια και τη στήριξη που χρειάζεται.

  • Ουσιαστική κατάκτηση της γνώσης

    Στόχος μας είναι οι μαθητές να αναπτύξουν σταδιακά εσωτερικά κίνητρα μάθησης, να αγαπήσουν τη γνώση και να επιδείξουν ενεργό ενδιαφέρον για αυτήν. Με τη συνδρομή μας καθοδηγούνται στην ανακαλυπτική και βιωματική μάθηση που εγγυώνται την ουσιαστική κατάκτηση και αφομοίωση της γνώσης. Μαθαίνουν να αξιολογούν τον εαυτό τους, να αναγνωρίζουν τις δυνάμεις και τις αδυναμίες τους.

  • Καλλιέργεια ποικίλων δεξιοτήτων

    Επιδιώκουμε κάθε μαθητής να αναπτύξει την κριτική του σκέψη, να μάθει να αυτενεργεί, να αντιμετωπίζει δυσκολίες και να επιλύει ποικίλα προβλήματα. Μαθαίνει να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του, αποκτά δεξιότητες συναισθηματικής νοημοσύνης, καθίσταται ικανός να οργανώνει σωστά τον χρόνο του και αναπτύσσει τεχνικές μάθησης. Παράλληλα, μέσα από ποικίλες δραστηριότητες κοινωνικοποιείται και είναι σε θέση να συνεργάζεται αρμονικά με το περιβάλλον του. Έτσι, αναπτύσσει ολόπλευρα την προσωπικότητά του.

diadromi sti gnosi

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

Η επικοινωνία και η συνεργασία με την οικογένεια των μαθητών θεωρούμε ότι είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ορθής διαπαιδαγώγησης και της ισόρροπης νοητικής, γνωστικής και συναισθηματικής τους ανάπτυξης. Για τον λόγο αυτό είμαστε σε τακτική επικοινωνία με τους γονείς, τους οποίους ενημερώνουμε για την πορεία και την πρόοδο των παιδιών τους και για οποιοδήποτε άλλο θέμα προκύπτει κάθε φορά.